Reklamation och retur

Alla priser är inklusive moms. Vi reserverar oss för att de produktbilder vi visar på vår sida inte alltid stämmer helt överens med produkten. Velltra.se reserverar sig för pris-, text- och bildfel.

Ångerrätt

För privatpersoner tillämpar velltra.se Distans- och hemförsäljningslagen samt konsumentköplagen. Enligt den lagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att behöva uppge någon speciell anledning.

Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för returfrakten.

För näringsidkare tillämpar vi köplagen.

Returer

Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp gäller följande:

  • Meddela Velltra.se inom 14 dagar.
  • Varan ska vara i oförändrat skick, oanvänd och oskadad.
  • Varan ska returneras i sin ursprungliga förpackning eller emballage.
  • Varan ska vara komplett, inga brutna förpackningar eller delar av varan accepteras.
  • Returer mot postförskott löses ej ut.
  • Returer ska endast skickas med POSTNORD (om inget annat har överenskommits) 
  • Kunden står alltid för skador som kan uppstå vid returer.
  • Vi kommer att debitera kunden de kostnader som uppkommer vid ej kompletta returer, alternativt ej acceptera returen, miniorderavgiften 48:- som finns på ordrar under 500:- behålls alltid och faktisk returfrakt debiteras alltid (om inget annat har överenskommits) 
  • Vi rekommenderar att kunden betalar in hela summan på fakturan även vid meddelande att hela eller delar av ordern ska returneras. När Velltra.se mottagit returen kommer en eventuell återbetalning att ske. Kunden skriver en notering som bifogas i returen med information: Banknamn, kontonummer samt clearingnummer. Velltra.se står ej för eventuella påminnelseavgifter eller inkassoavgifter från SVEA vid ej betald faktura. 


Vi tar ej retur av beställningsvaror, specialbeställda och tillverkningsvaror.

 På vissa varor kan förekomma ett returavdrag vilket vi informerar kund om innan retur sker .

Skador uppkomna under transporten ska anmälas inom 7 dagar,detta gäller även saknat gods vid leveransen (inklusive dagen varan tas emot).Anmälningar efter denna tid kan dessvärre ej behandlas.

Det är kundens uppgift att syna godset ordentligt direkt när varan tas emot så att det inte finns några synliga eller dolda skador på varan. Vid eventuella skador på produkt måste foto bifogas i samband med skadeanmälan.

Använd formuläret nedan för att göra reklamation/skadeanmälan.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.