Frågor & svar

På den här sidan har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna vi får.

Frågor gällande leverans

Hur lång är leveranstiden?

-Leveranstiden varierar beroende på om det är olika leverantörer eller om det är lager- eller beställningsvara på din order. Besked om beräknad leveranstid finns under alla produkter i webshopen.

Hur går leveransen till?

-De flesta produkter levereras till närmaste DHL-utlämningsställe i närheten av din valda leveransadress. Ni får ett meddelande och identifikationsnummer när varan är framme, därefter kan ni hämta ut er produkt när det passar er. Dock måste varan normalt hämtas inom 10 dagar. Närmre information får du i och med leveransen till utlämningsstället. Kontrollera varan vid mottagandet.

Min vara var skadad vid leverans, vad gör jag ?

-Transportskador ska anmälas inom 7 dagar (inklusive dagen varan tas emot). Det är kundens uppgift att syna godset ordentligt direkt när varan tas emot så det inte finns några skador eller dolda skador på varan. Anmälningar efter denna tid kan dessvärre ej behandlas.

Skulle din produkt vara skadad vid ankomst gör du en reklamation via via vår hemsida fyll i steg för steg, bifoga foto på emballage, helhetsfoto och detaljfoto så blir hanteringen smidigare.
Om det gäller Värmepannor och pumpar så måste serienummer på maskinen anges.

Eventuell skada skall noteras på fraktsedeln tillsammans med chauffören när du tar emot leveransen. Detta är mycket viktigt då du ej kan hävda en transportskada i efterhand.

Hur sker avisering ?

-När ordern skickas från oss får du ett mail samt ett SMS med sändningsnummer och en länk som gör det möjligt för dig att spåra försändelsen. Speditören kommer sedan att avisera dig dagarna innan leveransen via telefon/sms, du får då förslag på dag och en tidsintervall för leverans.

Måste jag vara hemma vid leverans

-Ja, du eller någon annan i familjen måste ta emot leveransen för att kunna utesluta en eventuell fraktskada. Fraktbolagen får heller inte lämna varorna utan att någon är hemma och tar emot. Leveranserna sker på dagtid. Vid leverans krävs att du som mottagare kan legitimera dig själv. Om någon annan tar emot leveransen åt dig krävs att han/hon kan legitimera både sig själv och dig.

Hur vet jag att ni mottagit min order?

-Vi skickar alltid bekräftelsemejl så fort din order kommit in i vårt system. Ibland landar denna i ”Spamkorgen”. Titta gärna där om ni inte mottagit bekräftelsen.

Hur gör jag en retur?

-Vi har 14 dagars retur-/ångerrätt. Detta innebär att du måste meddela oss inom 14 dagar efter att du mottagit din leverans.

Kunden står själv för returkostnad i det fallet vi inte skickat fel vara. Returer skickas direkt till vårt företag med lämpligt transportsätt.

Observera att vi inte hämtar ut paket som skickas till utlämningsställe då vi inte har den möjligheten att hämta ut.

Frågor gällande betalning

Kostar det extra att betala mot faktura?

-Nej ingen extra kostnad tillkommer men vi tar alltid ut en expeditionskostnad på 39:- på alla ordrar oavsett betalsätt.